De fleste hjemmesider bruger cookies - og det gør vores også.

 

Du accepterer vores cookies, når du klikker OK.

 

Cookies er helt uskadelige - de fortæller os hvordan hjemmesiden bliver brugt, så vi kan give dig den bedste oplevelse når du besøger os.

Forbrugere skal forstå Nøglehullet

03. november 2011 

af: Line SkouboeSend mail

”Hvad gemmer der sig bag Nøglehulsmærket?” Det spørger Fødevarestyrelsen om i disse uger, hvor en kampagne skal gøre forbrugerne klogere på mærkningen.

Nøglehulmærket
Fødevarestyrelsen sætter fokus på Nøglehulsmærket med en kampagne i ugerne 44-46

Print

 

Spar på fedt, salt og sukker og spis flere kostfibre og fuldkorn. Det er de kostråd, som Nøglehulsmærkningen bygger på, og som Fødevarestyrelsen i ugerne 44-46 vil forsøge at gøre forbrugerne endnu klogere på.

 

Forbrugerne kan blandt andet deltage i en quiz på noeglehullet.dk, hvor de kan svare på, hvad der gemmer sig bag Nøglehulsmærket, og dermed være med i en lodtrækning om et gavekort på 5.000 til en Nøglehulsbutik.

 

Fredag den 4. november er der et stort Nøglehulsevent på Hovedbanen under uret kl. 13-18 med uddeling af Nøglehulsfoldere, quiz og sponsorerede smagsprøver på Nøglehulsmærkede produkter med mere.

 

Minimum 1050 produkter bærer i øjeblikket Nøglehulsmærket, og syv ud af ti forbrugere har tillid til mærket, oplyser Fødevarestyrelsen.